En dag i stallet

Fick sova typ fem timmar på övernattningen, så vi blev lite ur balans, men annars var det nog helt kul.
Vi var till mjölbolsta äventyrsbana några timmar i ösregnet :) Sen for vi via ekenäs till vårdkasen i västanfjärd. Där hade vi en massa konstiga lekar och grillning.
Vi kom tillbaka igår på förmiddagen, fick vila nån timme och sedan skulle vi till stallet och jobba.
Idag gick jag till stallet klockan 7. Delade ut hö och havre till hästarna, och sedan gick jag och åt morgonmål.
Klockan 8:30 var jag med klassen tillbaka i stallet. Vi mockade alla boxar, hjälpte till att sköta travhästar efter att de blivit körda. Tvättade mat- och vattenkoppar. Tvättade boxdörrarna. Delade ut dagshavre till hästarna, sopade stallet.
Sen var det lunch, efter lunchen sov jag tre timmar, och sedan skulle jag tillbaka till stallet igen. Vi tog in alla hästar, delade ut hö, och satt liniment och benlinor på några av travarna.
Nu är jag ledig resten av kvällen, så efter att Titti varit i kvällsstallet blir det pizza och TV.
Kansle någon undrar hur man orkar slita frivilligt i stallet :) Svaret är: Because I'm living in my dream :) Jag är trött men lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0