Värsta vädret för cykeln

=) Hade en intressant hemfärd från jobbet idag.

Det hade kommit snöslask när jag cyklade till jobbet så cykeln var härligt våt och slaskig, och sedan när jag var på jobb så gick vädret och ändrade och det blev -5 grader. Det här gav som resultat en genomfrusen cykel.
Det började med att låset hade frusit fast... Jag försökte med att öppna det som vanligt, värma det en stund, riva i det... Och till slut fick jag upp det med hjälp av lite våld.
Jag började leda cykeln och hörde att den hade en massa konstiga ljud, och konstaterade att pedalerna eller kedjan eller vad det nu var hade frusit fast, så jag fick veva pedalerna fram och tillbaka en stund tills de löpte bra igen.
Sen prövade jag trycka in bakbromsen, och konstaterade att den satt fast! Det orkade jag inte riktigt bry mig om, eftersom bakbromsklossarna ändå är slutslitna.
Jag satt upp på cykeln och började trampa, och fick rycka lite i styret innan jag lyckades svänga, för att det hade frusit fast.
Sen kom jag till första backen, och skulle bromsa, och konstaterade att det inte gick att trycka in frambromsen heller, jag fick köra in i snön och stanna en stund för att få loss frambromsen, och när den äntligen lossat och jag kom ner för backen och släppte upp bromsen igen, så hade den fastnat.... Så jag fick stanna och bända loss bromsarna från hjulet.
Efter det lyckades jag cykla i lugn och ro och började till och med tro att jag skulle hinna hem idag... i ca 100 meter. Sen hördes det ett klonksande och jag stannade för att kolla vad som hänt, och konstaterade att växlarna inte fungerade! Vid det laget började jag redan få bråttom, så jag struntade i växlarna och cyklade hem. Väl hemma kollade jag vad det var för fel på växlarna.. Och surprise, vajern hade frusit fast!
Sen som om det inte skulle räcka var vägen så bucklig efter all snö, så 2 av 3 skruvar till min framstänkskärm höll på att lossna, så min cykel förde ett förskräckligt olljud....

Men nu har jag fixat cykeln... får cykla utan frambromsar tills jag hunnit skaffa nya bromsklossar...

Vem kunde tro att det skulle vara så mycket besvär bara för att slippa åka buss varenda dag...

T-I-C-K......T-A-C-K ---> ticktackticktackticktack

Vart har mitt tråkiga lugna liv tagit vägen??

Inte för att jag saknar det.. men man börjar ju fundera när allt först känns jättetrögt och tråkigt så att jag inte har något att blogga om, och sedan mittiallt vänder allt och jag har inte någon tid att blogga om allt jag är med om och tänker på.
Det började den 13-14 januari... Jag fick plötsligt för mig att jag inte orkar gå omkring och deppa längre, och att jag skulle börja tänka positivt, och plötsligt blev jag jätteglad och har varit det sen dess... Och sen dess har jag bara haft två lediga kvällar... och den här veckan fortsätter det med ännu mera program, och samma sak åtminstone två veckor efter det...

Vissa kanske tycker det låter stressigt... men det är HÄRLIGT!!!
Det är så här jag vill ha mitt liv... fullbokat. Vila hinner jag nog tillräckligt ändå.

På tal om det borde jag sova nu...

Godnatt <3 Tack för att du finns!

Ett kort inlägg nu när nätet fungerar igen =)

Hejjs :)

Jag har varit utan internet en vecka, men nu fungerar det igen =)
Hoppas bara det håller i sig, så att jag hinner öva på körkortsteori, skriva alla blogginlägg som jag missat, och skicka några viktiga mail.

Imorgon är det fredag och jag har svårt att fatta det! Den här veckan har varit väldigt trög, mest på grund av att min dygnsrytm är helt åt skogen, och på måndagen kändes det som om den här veckan var evighetslång.. men nu är det alltså snart slut på eländet :D

Jag har varit ovanligt inspirerad för allt möjligt ett par timmar varje kväll, och har passat på att planera framtiden lite :D får skriva mer om alla kul och halvgalna ideér nån annan gång. Nu är klockan så mycket att jag borde börja gå och sova om jag skall orka stiga upp 6 imorgon.

BTW om någon känner för att sponsra en volontär så ta kontakt! Inga summor är för små, jag behöver all hjälp jag kan få! Jag skulle vara mycket tacksam för varje bidrag... skriver mer om det imorgon, om nätet fungerar.

Gonatt och kramar till er alla!

Suck....

Den här veckan har inte börjat alltför bra.. Började på måndag morgon med en väldigt misslyckad körlektion, sen efter det vilade  jag hela dagen, och hela tisdagen slöade jag och sen satt jag och försökte hålla mig vaken på teoritimmen i bilskolan... Har haft sjuk hals och snuva varje morgon och kväll...
Idag for jag via Helsingfors (Inte roligt att shoppa när man inte ärpå det humöret =S...) till Pargas.. Jätteskönt att äntligen vara hemma igen... Men när jag kom hem fick jag veta att Fina har allvarlig artros i ryggen och benen... Veterinären ville inte avliva henne ännu eftersom hon är så levnadsglad, men det är inte en alltför kul känsla att sitta och kela med henne och veta att hon kanske inte finns här nästa gång jag kommer hem...

Nu ska jag försöka ha några avslappnade dagar innan jag måste tillbaka till jobbet... På ett sätt ser jag fram emot det... De underbara barnen hjälper mig att tänka positivt och leva i nuet, men jag ser inte fram emot att vara fast i Sibbo utan fritid igen...

Hoppas ni har haft en bättre början på veckan än jag!
Nästa inlägg hoppas jag blir lite gladare =)