Vilsen telefon xD

Det hände en lite knäpp sak förra helgen.
Jag var på bröllop på Åland på lördagen, och på söndagen var jag först på gudstjänst i Mariehamns pingstkyrka, och efter gudstjänsten gick jag genast till båten och åkte hem.
När jag satt i vilorummet på båten började plötsligt en telefon ringa väldigt högt. Eftersom det annars var helt tyst, och folk försökte vila där, så var det ganska irriterande. Efter en stund började folk se på mig som att "svara nu nångång", och jag blev lite förvånad, eftersom det helt klart inte var min ringsignal. När jag satt mig upp för att försöka höra varifrån ljudet kom, märkte jag att det vibrerade nånstans vid min fot. Sen märkte jag att det var något i min väska som blinkade, och där hittade jag telefonen som ringde, men det var då inte min telefon.
Jag satt först med telefonen i handen en stund och funderade vad 17 jag ska göra, men så kom jag fram till att det är lika bra att svara. Samtalet lät typ så här (lite förkortat):

-Hej
-Hej, Varför har du min flickväns telefon?
-Ingen aning? vem är det jag talar med?
- ******, vem är du och var är du nånstans??
- Ööh.. Jag heter Ester, jag sitter på båten och det började plötsligt ringa i min väska, varför är den här telefonen i min väska?
- ojj din väska måste vara väldigt lik min..
- öhm.. altså...*Ester sitter och fattar ingenting*
- Jag var på gudstjänst i mariehamns pingstkyrka och så skulle jag sätta min flickväns telefon i min väska...
- öh..okej *Ester är väldigt förvirrad*

Sen lyckades vi i alla fall komma fram till att jag skulle skicka telefonen per post till hans flickvän som bor i jyväskylä... så jag hoppas att hon har fått den nu =) Sen när jag får en pojkvän ska jag komma ihåg att inte ge min telefon till honom ; )

Kommentarer
Postat av: Kesia

Bra beslut Ester! Pojkar kan man int lita på! :D

2010-08-13 @ 08:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0